Zetland 2020-2023
3 Influent| 60 Instagram stories | 8 Instagram post (per år)
Mål med kampagnen:
Det perfekte match hvor tingene går op i en højere enhed, og hvor Influencer Marketings virkning virkelig bliver portrætteret på bedste vis. Det startede med, at Stine, der står bag profilen Jernmor anbefalede Zetland til sine følgere, og delte sine anbefalinger på mediet. Det blev startskuddet til en kampagne, som sidenhen også kom til at omfatte Line Hoffmeyer og Julie-Elsebeth. Både Line og Julie-Elsebeth har altid interesseret sig for journalistik – faktisk udvalgte Line som barn hver dag en artikel, som skulle diskuteres rundt om middagsbordet og Julie-Elsebeth har qua sin baggrund som journalist også øje for gode fortællinger og journalistisk akkuratesse. Formålet med kampagnen har fra start været at brande Zetland-mediet, samtidig med at skabe gode konverteringer. Vi har siden samarbejdet begyndelse erhvervet over 3000 medlemmer til Zetland.
I 2022 fortsætter samarbejdet med nye og spændende projekter, hvor content-posen rystes. I vil derfor i år se spændende tiltag, som bliver integreret i Zetlands allerede veletablerede univers.
Desuden er samarbejdet med Zetland yderligere udbygget med Anders Krog og Annemette Voss, som giver sig i kast med deres take på spændende og informativt content til deres følgere.
Vi er stolte af at kunne bidrage til at udbrede den zetlandske journalistik, som tager spændende, relevante og informative emner op på daglig basis.
“I løbet af det sidste år har det været svært ikke at bemærke al den kritik, som fænomenet onlinecoaching har fået. Jeg følger selv både @katrine.gisiger og flere af dem, der har gjort onlinecoaching til en levevej. Jeg har imidlertidig ikke helt kunne finde hoved og hale i det, fordi meget af kritikken har udspillet sig i Instagramstories og lives, som ofte er væk igen efter et døgn. I dag har jeg ligget mere vandret end en kajak i Silkeborgsøerne og bla. læst en artikel fra @zetland.dk , der tager godt og grundigt fat på problemstillingerne vedrørende onlinecoaching og belyser det meget sagligt, og der var lige hvad der skulle til før jeg forstod alvoren i problemstillingerne. Det er et hamrende vigtigt område for alle, men måske i sær for forældre til unge mennesker, der nu (eller senere livet) i den grad bliver eksponerede for larmende reklamer, der gennem kendte (og idoliserede) realitypersoner lokker med løfter om vægttab og store resultater. Det bliver sjældent via onlinecoaching taget godt nok hånd om spiseforstyrrelser, andre lidelser eller personlige forhold. Blandt andet læser man i artiklen, at en gravid kvinde af sin onlinecoach er blevet rådet til at indtage et max på 1400 kcal dagligt, holdt op i mod de 2500, der andre steder bliver anbefalet til gravide - det synes jeg fandeme er skræmmende, og råbende bevis på, at der ikke altid bliver taget hånd om det enkelte mennekse, på trods af, at det er det indtryk klienterne får. Det er ret vild og øjneåbnende læsning. Der er gode besyv med fra kompetente sundhedseksperter, f.eks. Morten Elsøe, som jeg synes er knivskarp, og altid værd at lytte til! Det er et virkelig aktuelt, til tider forvirrende, men altid vanvittigt vigtigt emne, og jeg synes at alle, der har et Zetland abonnement skulle gi’ den et læs eller lyt! Hvis du ikke har Zetland abonnement i forvejen, så klik på link i bio, hvor du kan få 2 måneder for kun 50kr. Der er tonsvis af skarp journalistik om alt fra onlinecoaching til kommunalvalg. #zetland”
- Line Hoffmeyer